I. Všeobecná ustanovení
Vyřizování reklamací se řídí
Obchodním zákoníkem s přihlédnutím na specifické podmínky
C DISTRIBUTION s.r.o.
Tyto Záruční a reklamační podmínky se
týkají zboží nakoupeného ve velkoobchodě na adrese firmy C DISTRIBUTION s.r.o.,
K terminálu 7, Brno
Tyto Záruční a reklamační podmínky se týkají pouze zboží, jehož reklamace byla
řádně uplatněna v záruční době.
Základními dokumenty pro vyřizování reklamací jsou pro zákazníka faktura a
dodací list, který slouží zároveň jako záruční list a jsou na něm vyznačeny
délky záruk pro jednotlivé položky ( zboží ).
Zákazník svým podpisem na dodacím listě stvrzuje převzetí zboží a svůj souhlas
se záručními a reklamačními podmínkami fy C DISTRIBUTION s.r.o.
Pokud není zboží předáno osobně, rozumí
se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá dopravce.
V případě, že je zboží dodáno s dokumentací ve více jazycích, je rozhodující
verze česká.
II. Místo uplatnění reklamace
Místem uplatnění reklamace zboží je
servisní a reklamační oddělení fy C DISTRIBUTION s.r.o., K terminálu 7, 619 00 Brno, s
výjimkou produktů Mio,PocketBook a Apple, které je nutno reklamovat v příslušném
externím autorizovaném servisním středisku.
a
) Autorizované servisní středisko navigací MIO
b) Autorizované servisní středisko PocketBook
c) Autorizované servisní středisko Apple
|
III. Předání a doprava reklamací
Kupující doručuje zboží do C DISTRIBUTION s.r.o., nebo externího servisního střediska osobně nebo dopravcem na vlastní
náklady a nebezpečí.
Zboží z oprávněné reklamace je zasíláno zpět na náklady fy C DISTRIBUTION s.r.o., nebo
externího servisního střediska.
IV. Způsob uplatnění reklamace, potřebné dokumenty a druhy reklamačních případů
a) Zboží s výskytem závady během záruční doby
Při uplatnění reklamace je nutno
předložit fakturu a dodací list (nebo jejich čitelné kopie).
Z těchto dokladů musí být patrné datum nákupu a sériové číslo zboží (zvýrazněné,
zatržené).
Závada musí být specifikována přesně a jednoznačně. Bez jejího udání nelze zboží
převzít do reklamace.
Při použití dopravce musí zásilka kromě výše uvedených dokladů taktéž obsahovat
i kompletní soupisku obsahu zásilky včetně čísel faktur, dodacích listů a
výrobních čísel reklamovaného zboží.
Zboží předávané k reklamaci musí být úplné, v originálním obalu, s úplnou
dokumentací a příslušenstvím.
Pokud nebudou splněny tyto podmínky, C DISTRIBUTION s.r.o. není povinna vzít zboží do
záruční opravy (nezačíná běžet lhůta reklamačního procesu).
b) Nesoulad při dodání zboží po převzetí
V případě že zákazník obdrží zboží,
které je v okamžiku převzetí mechanicky, či jinak viditelně poškozeno, musí tuto
skutečnost oznámit průkazným způsobem vedoucímu skladu C DISTRIBUTION s.r.o.,K
terminálu 7, Brno
Při osobním odběru musí tak zákazník učinit ihned. Při odběru prostřednictvím
dopravní služby do dvou pracovních dnů po obdržení zboží od přepravce, zároveň
však musí záležitost oznámit ihned i příslušnému dopravci a sepsat s ním
protokol.
Na pozdější oznámení či reklamace nebude brán zřetel a škody takto vzniklé
nemohou být kryty.
V případě neshody dodaného zboží vůči průvodním dokladům (nekompletní dodávka,
či jiné záměny zboží) je postup stejný jako v předešlém odstavci.
Postupy z předchozích dvou odstavců se vztahují nejen na zboží nové ale i z
reklamací.
c) Opakovaná reklamace
V případě opakované reklamace je
třeba předložit kromě nákupních dokladů i protokol (protokoly) o předchozích
záručních opravách.
V. Délky záruk a způsob vyřízení reklamace
Doby záruk na jednotlivé druhy zboží
jsou uvedeny na dodacím listě.
Není-li doba záruky uvedena na dodacím listě, platí pro tyto druhy zboží záruční
doba 24 měsíců.
Tato záruční doba začíná běžet dnem vystavení faktury a prodlužuje se o dobu po
kterou byl výrobek v záručním reklamačním řízení.
Záruční doba se nevztahuje na spotřební materiál (media, cartridge, tonery ...).
Prodejce si vyhrazuje právo nahradit neopravitelný díl, nebo i celý výrobek
dílem jiného výrobce, dílem podobným se stejnými nebo vyššími technickými
parametry. V případě, že je součástí přístroje baterie, poskytuje se na tuto
baterii záruka v délce trvání 6 měsíců. Po uplynutí této doby je na baterii
poskytován bezplatný pozáruční servis dalších 18 měsíců. Při prodeji zboží z
výprodejového skladu se poskytuje záruka 7 dní, protože se nejedná o nové zboží.
Toto ustanovení má přednost před délkou záruky uvedené na dodacím listě.
VI. Doba vyřízení reklamace
a) Reklamační řízení
Reklamační řízení začíná dnem
doručení reklamovaného zboží do firmy C DISTRIBUTION s.r.o., případně dnem oznámení o
nesouladu v zásilce.
Reklamační řízení končí dnem ukončení reklamačního procesu. Následující den po
ukončení reklamačního řízení již začíná běžet záruční doba.
Zákazník je povinen si ve vlastním zájmu telefonicky, E-mailem, nebo osobně
zjišťovat na servisním oddělení stav reklamace.
Pokud tak neučiní, nemá nárok na vrácení peněz z důvodu dlouhého reklamačního
řízení, neboť reklamační řízení již bylo ukončeno.
b) Vadné zboží po převzetí
Zboží u něhož se závada objeví do 3
dnů po převzetí bude vyměněno nebo dobropisováno maximálně do 5 pracovních dnů.
Toto se nevztahuje na zboží, které má externí servisní organizaci.
Zboží, které nepodléhá záruce - spotřební materiál, lze reklamovat pouze,
jedná-li se o výrobní vadu.
c) Vadné zboží které figuruje v aktuálním týdenním ceníku v den uplatnění
reklamace
Tyto záruční opravy jsou vyřizovány
přednostně do 7-14 dnů , podle druhu zboží a možností prodejce.
Po uplynutí této doby může kupující nárokovat výměnu zboží za jiné nové,
případně žádat o dobropis, pokud výměna není možná.
d) Vadné zboží, které nefiguruje v aktuálním týdenním ceníku v den uplatnění
reklamace
U těchto záručních oprav může doba reklamačního řízení být delší než 14 dnů ne
však delší než 30 dnů.
To se týká zejména pevných disků o malých kapacitách a podobného již
neaktuálního zboží.
Pokud není možná výměna zboží má kupující právo na dobropisování tohoto zboží ze
strany prodávajícího, pokud se obě strany nedohodnou jinak.
VII. Výdej zboží a skladování
Opravené zboží se vydává kupujícímu
na základě jím předloženého originálu potvrzení o převzetí do opravy
(reklamačního protokolu). Pro případ nezájmu kupujícího o opravené zboží či v
případě prodlení s jeho převzetím o více jak 60 dnů poté, co k tomu byl
prodávajícím písemně vyzván, je prodávající oprávněn uskladněnou věc po uplynutí
3 měsíců uskladnění prodat za aktuální cenu na účet kupujícího. Prodávající jako
skladovatel je oprávněn si z výtěžku prodeje věci odečíst skladné ve výši 500,-
Kč.
VIII. Záruka zaniká
- Vypršením záruční doby
- Porušením podmínek provozu nebo běžné údržby, používáním zboží v rozporu s
dokumentací, zejména návodem k obsluze, nebo všeobecnými zásadami.
- Nedodržením technických podmínek pro provozování počítačů a jejich
příslušenství.
- Poškozením záručních plomb a čárových kódů.
- Použitím neoriginálního spotřebního materiálu nebo nelegálního software
- Zásahem neautorizovaného a neodborného subjektu.
- Zásahem do faktury, záručního listu nebo dodacího listu.
- Při mechanickém poškození zboží.
- Při provozování výrobků v nevhodných podmínkách (chemicky agresivním, prašném,
vlhkém prostředí, v elektromagnetickém poli).
- Ze záruky jsou také vyjmuty vady způsobené živelnou pohromou, případně jinými
vnějšími událostmi, které nezpůsobil prodávající.
- Nahrátím firmwaru do přístroje, který není přímo od výrobce ani z našich www
stránek.
Při zjištění některého z výše uvedených důvodů vzniká firmě C DISTRIBUTION s.r.o. právo
odmítnout vyřízení takovéto reklamace jako záruční.
IX. Náhrada za neoprávněnou reklamaci
Pokud bylo při opravě zjištěno, že
závada vznikla způsobem, který je vyloučen ze záručních oprav, nebo pokud se
závada na výrobku neprojeví, je reklamující strana povinna uhradit firmě C DISTRIBUTION s.r.o. 400 Kč za každou započatou hodinu vykonané práce technika a dopravné ve
výši 100,- Kč, je-li zboží zpět zákazníkovi zasláno dopravcem.
X. Odpovědnost za znehodnocení dat
Při převzetí zařízení do opravy se
předpokládá, že zákazník má provedeno zálohování dat.
Není-li tak učiněno, musí na tuto skutečnost upozornit.
Na jeho přání budou, je-li to technicky možné, vyhotoveny záložní kopie.
Náklady spojené s jejich pořízením budou vyúčtovány (400 Kč/hod práce technika).
XI. Stížnosti a spory
Při všech stížnostech a sporech
vyplývajících z reklamací je nutno postupovat podle příslušných ustanovení
Obchodního zákoníku.
XI. Závěrečná ustanovení
Tyto Záruční a reklamační podmínky
jsou platné od 1.7.2021 a vztahují se na zboží zakoupené ode dne vstoupení
těchto podmínek v platnost a týkají se zboží nakoupeného ve velkoobchodě na
adrese firmy C DISTRIBUTION s.r.o., K terminálu 7, Brno
C DISTRIBUTION s.r.o.. si vyhrazuje právo na změnu těchto reklamačních a záručních
podmínek.
V Brně dne 1.5.2020